Cornelis - Reisverslag uit Esbeek, Nederland van familievanbreugel - WaarBenJij.nu Cornelis - Reisverslag uit Esbeek, Nederland van familievanbreugel - WaarBenJij.nu

Cornelis

Door: familievanbreugel

Blijf op de hoogte en volg

17 November 2010 | Nederland, Esbeek

Ha allemaal,

Ik zal ook maar ns een 'reisverslag' plaatsen... ;)

Ik ben afgelopen weekend in Esbeek geweest, vlakbij Tilburg. Dat was het NWW (NajaarsWeekWisseling), een weekend met het hele dispuut Ichthus. Was erg gezellig!
Het was een mooi oord met in een zaal een gezellige, grote open haard. Dat kwam de sfeer wel ten goede.

Het thema van het weekend was 'identiteit'.
Zaterdagochtend hadden we een lezing van dr. Verhage over 'identiteit'. Wat is 'menselijke' identiteit? Was wel een boeiende lezing. Aansluitend waren er workshops.
's Middags ben ik in een bierbrouwerij geweest in Hilvarenbeek, museumbrouwerij de Roos. Zij brouwen eigen bier en het was leuk om te zien hoe dat brouwproces precies in zijn werk ging (al kan ik het niet helemaal navertellen :) ).
Uiteraard kregen we een eigengebrouwd biertje aansluitend, ik koos voor de 'Barley wine'. Dat was een biersoort die met wijn wilde concurreren (best wel sterk bier dus...).
's Avonds was er een presentatieavond.

Zondagochtend gingen we naar de PKN in Tilburg, waar een Mozambiqueaanse (schrijf ik dat goed???) dominee voorging in het kader van de samenwerking tussen een theologische school in Mozambique en die PKN-gemeente. Het was vrij 'horizontaal'.
Daarna hielden we een vier uur lange maaltijd, waarin vanalles gebeurde...
's Avonds hielden we een vesper, een moment van bezinning met twee meditaties en veel zingen.

En toen was het voorbij... Tot zover mijn weekend!

  • 17 November 2010 - 13:25

    Ariëtte:

    Tja, wat zet je erboven als naam? Dat zal wel wisselen: Ariëtte of mama, we zien wel wat het beste bevalt.
    Identiteit: ik ben benieuwd waar jij je identiteit aan ontleent. En ja, dan denk ik als vanzelf over aspecten daarvan die in het boek 'Namaakgoden' staan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Esbeek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2013

Vanuit het verre zuiden

15 Januari 2013

This moment in life

25 Januari 2011

Driestar en opa's en oma's

19 November 2010

Anke

17 November 2010

Cornelis

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 6548

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: